Menu

جزئیات خبر

نسخه چاپي

زمان مخابره :   شنبه 10 شهریور 1397 - 12:15:06 ب.ظ

با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفت: بررسی مشکلات سردفتران اسناد رسمی و دفتریاران استان کرمان

با حضوردکتر تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونین ایشان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و اعضاء هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان مشکلات سردفتران اسناد رسمی و دفتریاران استان کرمان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان؛ دکتر احمد تویسرکانی در جلسه بررسی مشکلات سردفتران اسناد رسمی و دفتریاران استان کرمان گفت: ثبت کاغذی اسناد در سازمان ثبت سابقه ای 100 ساله دارد که این روند در بلند مدت سبب بروز مشکلاتی و از بین رفتن اسناد می شد که لازمه حفظ این اسناد اجرای طرح آرشیو الکترونیک اسناد بود که با اجرای این طرح در کشور جلوی بسیاری از مشکلات از جمله امحاء، سرقت و جعل اسناد گرفته شده است.

این مقام عالی رتبه قضائی یکی از راه های برون رفت چالش های اقتصادی را در اهمیت دادن به ثبت اسناد رسمی دانست و تصریح کرد: سردفتران امانتدار مردم هستند لذا باید به گونه‌‌ای رفتار کنند که مردم در کنارشان احساس آرامش کنند.

در ادامه این نشست رضا طالبی زاده بیان داشت: در استان کرمان 210 دفتر خانه اسناد رسمی، 120 دفترخانه ازدواج و 37 دفتر طلاق وجود دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطر نشان کرد: در سال 96 میزان تخلفات سردفتران و دفتریاران 50 درصد نسبت به سال 95 کاهش داشته که این امر نشان می دهد الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده در دفترخانه ها و نظارت دقیق و مستمر تا چه اندازه می تواند در پیشگیری از بروز تخلف موثر باشد.

یادآور می شود در این جلسه رئیس سازمان ثبت اسناد و ملاک کشور ضمن بررسی مشکلات کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان، دستورات لازم برای حل مشکلات و خدمت رسانی بهتر به مردم را صادر نمود.

 
.ذکر منبع در استفاده از مطالب و تصاویر الزامی است